Opting-in
Er viel ons op dat er veel papier werk was,
hierbij te denken aan werklijsten, aanwezigheidslijsten, uitbetalingen, enz
instanties zoals oa Belasting, Politie(CPM), GGD enz eisen dit
Uitleg:
Elke dag moet er een aanwezigheids lijst zijn van de aanwezige dames, hoelaat komen ze binnen, hoelaat gaan ze weg enz.
Tevens word er voor elke dame een exacte lijst bijgehouden met hoeveel klanten ze hebben, hoelang en op welke tijden.
dit moet van de belastingdienst en word later gebruikt om een opting-in berekening te maken voor de uitbetalingen
de dame krijgt bij de uitbetaling een soort factuur in 2voud waarin de opting-in berekening wordt uitgelegt en hoeveel de dame krijgt.
Deze moeten ze samen met de gastvrouw, of gastheer ondertekenen. Één is voor de dame, de ander voor het bedrijf.
Ook de boekhouding voor dit is voor veel bedrijven zwaar, en best moeilijk om dit goed op papier te zetten, zelfs boekhouders weten vaak niet echt wat ze nou met de opting-in aanmoeten, want de 1 zegt loondienst en de ander zegt zelfstandig enz.
Ook de belastingdienst weet vaak niet wat het nou eigelijk is. de ene persoon zegt dit en de ander zegt dat.
Even voor opheldering opting-in is een fictief loondienst (dus geen loondienst),
ja, het is ingewikkeld.
Na het opdoen van jaren ervaring bij bedrijven die werken met de opting-in
kwamen wij tot conclusie dat al deze bedrijven moeite hadden met de boekhouding hiervan, we hebben een aantal gesprekken met de belastingdienst hierover gehad en die zeiden eigelijk (kort samen gevat) dat de opting-in niet goed te controleren is teminste niet op manier hoe hun dat willen.
Ook politie blijkt moeite met deze wereld te hebben.
wij dachten dit moet anders kunnen. (Voor meer info over opting-in verwijs ik u door naar Opting-in)
Opting-in plus
Terwijl wij zo in gesprek waren dachten wij waarom kan dit alles niet gewoon in een geautomatiseerd systeem,
met een database, inlog enz, special ontworpen voor de opting-in, dus software voor alles m.b.t opting-in
iedereen zij eigelijk gelijk lachend "onmogelijk" want anders zou iemand dat allang al hebben gedaan!!!
Wij besloten dit toch te gaan doen, we hebben toen een software systeem gemaakt om de berekeningen voor uitbetalingen automatisch te laten verlopen,
dit hebben we toen gekoppelt aan een database.
aangezien meeste bedrijven ook een website hebben,
hebben we er een soort CMS aan vast gekoppelt voor het koppelen van een website aan de software.
Nu een aantal jaar later is het geheel geperfectioneerd en niet te overtreffen.
een compleet geatomatiseert boekhoud systeem, werklijsten, aanwezigheids lijsten, agenda, kasboek
zelfs mogelijkheid om uw dranken van uw eventuele bar bij te houden, inclusief eventuele provisie berekening, en met als klap op de vuurpijl een TOUCHSCREEN module, een wat... ja je leest het goed.
Met deze module is er een mogelijkheid om alle papieren weg te doen alles kan je met een paar klikken in de touchscreen module doen, speciaal gemaakt voor een touchscreen, (werkt ook met muis)
naast deze paar voorbeelden is er nog veel meer mogelijk. Aangezien het eigenlijk gewoon opting-in is hebben wij het systeem om deze reden opting-in plus genoemt
Mvg Optingin+